Bir stadyum klasiği

sürü

Bu yazıyı okurken bana ser-seri diye bilirsiniz ama bunları anlatmamım nedeni yakın zamanda yaptığım hatalardan size örnekler vermek.Bizim burada stadyum var ve biz maç günleri 8,9 kişilik gruplar oluşturarak stadyuma sürü psikolojisiyle gidiyoruz.Stadyumda içen insanlar oluyor çekirdeklerini yarıda bırakanlar oluyor hatta paralarını bırakanlardan tutun açılmamış iç#kilerini bırakanlar bile oluyor.Tabi bunların hepsinin hakkından gelmeye hazırız!

İlk olarak stadyumun polislerin üst arayıp içeriye aldığı yerin hemen arkasında bekliyoruz ve stadyuma girenler bozuk parayla giremediği için paraları yere atıyorlar ve paraları arkadaşlarım topluyor.Aslında ben ufak paralar için gitmiyorum ben eglenmek için gidiyorum.Sonra burada işimiz bitince arkadaşlarım çöp kutularını devirip içindeki çakmakları alıyorlar.

Bir keresinde zabıta stadyumun kapısında ekmek arası salam , peynir zeytin satan kişilerin ellerinden mallarını aldı kenara koydular , sonra onları unutup gittiler. Biz bu malları açıkta bırakırmıyız üstüne konduk . Biraz orada bekledika bi sağa bir döndüm şap diye bir ses geldi  bizim grubumuza büyük adamlar saldırıyor şemsiyelerle mi dersin sopalarla mı dersin acımıyorlar girişiyorlar! Ben ilk darbeden sonra adamların güçlü olduğunu farkedip saldırmadım bekledim bizim gruptan birkaç kişi kaçında kaçmak zorunda kaldım yani geri çekildik.

Bunlar bizi bir 150 metro kovaladılar. Bizim gruptan birkaç kişi aşağıda kalmış neyse biz  birkaç kişiyi toplayıp stadyuma inicez derken diğer kişilerde geldi.Sonra kalabalıkça stadyuma indik bizim baaktık ekmek aralarını başka birisi satıyor  dedik : abi sana bunları kim verdi ? adam ‘ bunları iki üç kişi al sat dedi gittiler ‘ dedi. Ama o adam bize saldırmamıştı . Neyse yanımızda bir çocuk var tambi  salak , yapışmışta ekmeklerimi verin ekmeklerimi , lan dur diyorum dayak yedik yok ekmekte ekmek . Sonra anladım ki sürü psikolojisi bir şey kazandırmıyor ama bizim çocuklar hala aynı grup olmanın verdiği güce güveniyorlar …

Bu olaylar çok tehlikelidir biri size bir şeyler saplayabilir onun için maçlarda sakın tartışmayın arkadaşlarınızada güvenmeyin .

bu konuyu özetleyen söz :

“Bilen kişiyle dost ol, çünkü seni aydınlatır.
Bilgisiz kişiyle dost ol, çünkü sen onu aydınlatırsın.
Bilmediğini bilmeyenlerden hemen uzaklaş, çünkü onlar aptaldır, seni de aptallaştırır.”
 #KONFÜÇYÜS
Bir Cevap Yazın

